4 důvody, proč sjednotit oblečení vašeho personálu

Vedle chutného pohoštění je pro spokojenost zákazníka důležité cítit se dobře v samotném prostředí podniku. Správný, proklientský přístup obsluhy je základ, ale neméně se na dotváření atmosféry a celkového obrazu podílí design. A součástí designu je právě i oblečení zaměstnanců. Uveďme si pár základních důvodů, proč je tak důležitý jednotný vzhled oblečení vašeho personálu.

Snadná identifikace ze strany zákazníka

Nikdo z nás netouží po tom, požádat v restauraci o pití, a splést si přitom zákazníka s obsluhou. V každém dobrém podniku by měl být personál jasně rozeznatelný a barevně sladěný. Zástěra dokáže posloužit v rozlišení stejně dobře, ne-li lépe jako stejnokroj, navíc chrání pod ní ukryté oblečení.

barista_apron

Zvyšuje důvěryhodnost

Úhledné a čisté oblečení personálu vzbuzuje v zákazníkovi důvěru, a je tak prostředkem prezentace vašich služeb. Studie potvrzují, že samotné tmavé kalhoty dokáží vylepšit obraz vnímané osoby jako více kompetentní a seriózní. Nehledě na druh podniku, samotná elegantní zástěra umí pozitivně vylepšit celkový dojem, kterým působíte.

ice_cream_parlor_apron

Zvyšuje důraz na vaši značku

Je pravděpodobné, že jste nad plánováním designu vašeho podniku strávili hodně času. Od rozvržení prostor, přes nádobí, až po ubrousky jste se snažili vytvořit jednotný styl odpovídající vašemu servisu. Stejně korespondujícím prvkem je uniforma, která by měla ladit s prostředím stejně hladce a nerušivě, jako použité dekorace. Navíc je to možnost, jak ještě hlouběji vštípit povědomí o vaší značce, a nejde to snadněji, než použitím zástěry s vlastním logem.

 

Příznivě ovlivňuje výkon personálu

Je dokázáno mnoha studiemi, že lidé v uniformě se více soustředí na práci a lépe plní úlohu svojí role. Ženy v šatech zdravotní sestřičky mají tendenci být více ochotné a empatické, muži v policejní uniformě... No však víte. V našem případě mají však uniformy jen pozitivní vliv. Zaměstnanci se pak i víc cítí součástí týmu a lépe si uvědomují společný cíl – spokojenost zákazníka.

bartender_apron

Uvedli jsme si čtyři argumenty, proč unifikovat vzhled personálu. Nejsnadněji vám k tomu dopomohou například naše zástěry a rondony. Vaše značka tím okamžitě stoupne na ceně v očích zákazníka i v očích zaměstnanců. Příklady jak volit zástěry a jejich design si ukážeme v dalším článku, vždy vám ale s výběrem rádi poradíme.